[O1] Silnik nie uruchamia się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ckfan
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia I combi (1U5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    [O1] Silnik nie uruchamia się

    Witam. Jak dostać się do przekaźników ? Odkręciłem dolną pokrywę , przekaźniki widać ale za mało miejsca na jakąkolwiek wymianę. Co trzeba jeszcze wykręcić, aby mieć lepszy dostęp do nich. Pozdrawiam
  • ckfan
    Classic
    • 2014
    • 3

    #2
    [O1] Silnik nie uruchamia się

    Witam,

    Mam problem z moją Octavią. 2 tygodnie temu wymieniałem w serwisie (nie autoryzowanym) rozrząd kompletny, pompę, pasek wielorowkowy, rolkę do tego paska, olej, wszystkie filtry, końcówki drążków, tuleje tylnej belki, klocki i bębny. Tydzień temu wróciłem na poprawkę, bo olej wyciekał. Usterkę naprawili (uszczelka i korek). Odebrałem auto w czwartek wieczorem i jak odjeżdżałem, zauważyłem że mam wyzerowany licznik dzienny. Nie przejąłem się tym, uznałem że akumulator odłączyli może.

    Podjechałem pod blok, po 3 godzinach próbowałem spod niego odjechać, a auto odmówiło posłuszeństwa. Początkowo rozrusznik zakręcił może raz, po czym zgasły kontrolki, wyzerował się licznik i zaświeciła się dioda od akumulatora. Odpalanie przez kable rozruchowe od innego samochodu nie przyniosło rezultatów. Zaholowałem auto do garażu, podłączyłem akumulator do prostownika, po 18 godzinach ładowania zaświeciła się dioda, że jest pełny. Próbuję odpalić i nic, jedynie jakiś dźwięk (chyba nie rozrusznik), po czym kontrolki gasną i znów się zeruje wszystko. Podłączyłem akumulator znów do prostownika, no i już nie pokazywało że pełny, zaczęło ładować od nowa. Akumulator na pewno nie jest w całości rozładowany, bo światła, kontrolki, itd działają. Ale już w zeszłym roku musiałem go doładowywać zimą, bo raz odmówił posłuszeństwa.

    Planuję przełożyć akumulator z innego samochodu i sprawdzić czy odpali, jeśli nie, to znaczy że problem leży gdzieś indziej. Wypadałoby wtedy zaciągnąć auto do serwisu.

    Czy ma ktoś pomysł na to co może być przyczyną? Jakaś fuszerka w serwisie czy może jakiś pechowy zbieg okoliczności? W ciągu tygodnia między wizytami u mechanika przejechałem 900 km i nie było problemów, miałem jedynie wrażenie że trochę trudniej odpala albo bardziej szarpie przy odpaleniu, ale uznałem że to tylko moje subiektywne odczucie lub wina akumulatora, bo noce coraz chłodniejsze.

    Z góry dzięki za wszelkie rady

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Sparawdz mase silnika... i rozrusznik....
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • martius10
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        Witam, mam podobny problem po wymianie rozrządu auto podczas jazdy zgasło i nie chce zapalić, i przepala bezpiecznik 32 ( silniki wysokoprężne - pompa wtryskowa, sterownik).
        Może ktoś wie co może być z autem??
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • ckfan
          Classic
          • 2014
          • 3

          #5
          Sprawdziłem z kolegą akumulator, pokazywał 10,8 V, wymieniłem na nowy i wszystko ok

          Komentarz

          Pracuję...